Waarmee kunnen wij je helpen?


Bestelling & LeveringGarantie, Keuring, Onderhoud & Reparatie
Retourneren & RuilenBetalen
Verkopen via of aan Tweedehandshulpmiddelen.nlZakelijk

 Bestelling & Levering

Een bestelling plaatsen

Artikel in winkelwagen plaatsen
Zoek het artikel dat je wilt kopen en voeg het toe aan je winkelwagentje. Wil je verder rondkijken? Geen probleem, het artikel blijft in je winkelwagentje liggen. Als je meteen wilt bestellen, kies je eerst de betaalwijze en klik je daarna op ‘bestelling afronden’.

Bestelling controleren
Controleer of je het juiste artikel of artikelen in de juiste hoeveelheid hebt gekozen.

Bestelling afronden
Om je bestelling af te kunnen ronden dien je alle gegevens in te vullen voor levering en factuur. Bij het vakje ‘eventuele opmerkingen’ kan je opmerkingen kwijt over levering of eerder gemaakte afspraken met uw contactpersoon bij tweedehandshulpmiddelen.nl

Levertijden

Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?
Doorgaans kunnen wij alle bestellingen binnen 3 tot 5 werkdagen uitleveren. In sommige gevallen, bijvoorbeeld bij een tillift of meerdere producten, kan de levertijd iets langer zijn. Je ontvangt van ons een e-mail op de dag wanneer wij je bestelling aangeboden hebben voor verzending. Na ontvangst van onze e-mail over de levering ontvang je jouw bestelling binnen Nederland doorgaans de volgende werkdag. 

Een paar voorbeelden:

WatLevertijd
Pakketjes1-2 werkdagen
Accu, tilband, glijzeil 
Middelgrote bestellingen1-2 werkdagen
Rolstoel, douchestoel 
Grote bestellingen3-5 werkdagen
Tillift, douchebrancard 


Mijn bestelling is verzonden, maar ik heb deze nog niet ontvangen.
Wij streven ernaar om je bestelling zo mogelijk te (laten) bezorgen. Mocht je, nadat wij je geïnformeerd hebben over het uitleveren, na 3 werkdagen nog niets hebben ontvangen neem dan even contact met ons op.  

Ik heb niet alle artikelen uit mijn bestelling ontvangen.
Mocht je niet alle artikelen uit je bestelling hebben ontvangen neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

Bezorging van je bestelling

Wie bezorgt mijn bestelling?

WieWatWanneer
PostNLBrievenbuspostDinsdag t/m zaterdag
 PakketpostMaandag t/m zaterdag
TransmissionPakketpostMaandag t/m vrijdag
 Grote en/of zware leveringenMaandag t/m vrijdag
Eigen transportRegio leveringenIn overleg
 Grote meervoudige leveringenIn overleg
 Leveringen met montageIn overleg


Wordt een bestelling van meerdere artikelen in 1 keer bezorgd?
Normaal gesproken  wordt je bestelling in 1 x verzonden. Mocht dit onverhoopt niet lukken nemen wij contact met je op.

Kan ik een bestelling buiten Nederland laten bezorgen?
Ja, dat kan in overleg. Wij zullen vooraf eerst de prijs voor levering opvragen bij onze vaste transportpartner Transmission.

Kan ik kiezen op welke dag mijn bestelling bezorgd wordt?
U mag dit bij tijdens het bestellen in het vakje ‘eventuele opmerkingen’ invullen. Wij proberen hiermee zo veel mogelijk rekening te houden en/of nemen contact met u over een eventuele alternatieve leverdag. 

Verzendkosten

Wordt een bestelling gratis bezorgd?
Bestellingen vanaf € 500,- met een leveringsadres binnen Nederland verzenden we gratis. Ook onze accu’s en tilbanden verzenden we gratis binnen Nederland. Voor alle overige artikelen hangt de prijs van verzending af van grootte en gewicht. Wij kunnen dit vooraf opvragen bij onze transportpartner. 

Wat zijn de verzendkosten van de verschillende producten?
Hieronder vind je een overzicht met de meeste verkochte producten en bijbehorende verzendkosten.

WatVerzendkosten
Tillift€ 59,95,- / producten vanaf € 500,- gratis
TilbandGratis binnen Nederland en Belgie
AccuGratis binnen Nederland en Belgie
Douchebrancard€ 69,95  / producten vanaf € 500,- gratis
Douchestoel (klein)€ 24,95
Douchestoel (groot)€ 59,95 / producten vanaf € 500,- gratis
Rolstoel€ 14,95
Rollator€ 14,95
GlijzeilGratis


Terug naar overzicht


Garantie, Keuring, Onderhoud & Reparatie

Garantie

Heb ik garantie op de producten die ik koop bij Tweedehandshulpmiddelen.nl?
Ja op sommige producten wel, maar dit verschilt per product. In het onderstaande overzicht hebben we de meest verkochte producten met de geldende garantie voor je op een rij gezet. Wij vinden dat een product in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een product ontvangt waarbij dit niet het geval is neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. 

WatGarantietermijn
Tillift1 maand
Accu6 maanden
Douchebrancard1 maand
DouchestoelGeen
RolstoelGeen
RollatorGeen


Defect product

Mijn product is kapot, wat nu?
Tweedehandshulpmiddelen heeft een eigen werkplaats waar we producten binnen een redelijke termijn kunnen repareren. Wij hebben echter geen (24 uur) storingsdienst, dus een reparatie neemt altijd een aantal werkdagen in beslag. Indien je een defecte tillift hebt welke niet direct door ons kan worden gerepareerd bieden wij de mogelijkheid om snel een tijdelijke tillift uit leveren zodat je toch eerst gewoon verder kan. 

Wat zijn de kosten van een reparatie?
Binnen de garantietermijn is de reparatie natuurlijk geheel kosteloos. Valt de reparatie buiten de garantietermijn dan proberen we vooraf een zo goed mogelijke inschatting te maken van de reparatiekosten.

Krijg ik een vervangend hulpmiddel tijdens reparatie?
Als je een product ter reparatie bij ons aanbiedt ontvang je geen vervangend hulpmiddel. Wij doen ons uiterste best om je product zo snel mogelijk gerepareerd naar je terug te sturen. Alleen bij een defecte tillift, wanneer de reparatie niet direct kan worden uitgevoerd, bieden wij de mogelijkheid een tijdelijk vervangende tillift te leveren.

Onderhoud

Op welke manier moet ik mijn hulpmiddel onderhouden?
Het is belangrijk dat je het hulpmiddel regelmatig controleert, of laat controleren, op slijtage en juiste werking. Zo kan je optimaal, langdurig en veilig gebruik maken van je hulpmiddel.

Kan ik een contract af sluiten voor het onderhoud?
Ja, dat kan. Neem voor een actueel prijsoverzicht van de verschillende contracten even contact met ons op.     
Het complete overzicht met al onze onderhoudscontracten vind je hier: Overzicht Onderhoudscontracten 

Keuring

Moet ik mijn hulpmiddel  (jaarlijks) laten keuren?
Als particulier ben je hiertoe niet verplicht, maar dit is wel verstandig wanneer je in het bezit bent van een hulpmiddel. Tijdens een keuring word je hulpmiddel op alle mogelijke punten gecontroleerd en getest zodat je er zeker van bent dat je het hulpmiddel zorgeloos en veilig kan blijven gebruiken. Let op: Word je tillift thuis gebruikt door medewerkers van de thuiszorg? In dit geval ben je wel verplicht je tillift jaarlijks te laten keuren.
Als je een zakelijke gebruiker bent uit een zorginstelling, verpleeghuis, verzorgingstehuis of dagcentrum ben je ook verplicht alle hulpmiddelen jaarlijks te laten keuren.   

Wat kost een keuring?
Dit verschilt per hulpmiddel en hangt er ook vanaf of de keuring bij je op locatie wordt gedaan of bij ons in de werkplaats. Neem voor een actueel prijsoverzicht van de verschillende keuringen even contact met ons op.   
Het complete overzicht met alle keuringen vind je hier: Overzicht Keuringen

Welke keuring voor tilliften voeren jullie uit?
Tweedehandshulpmiddelen.nl keurt de tilliften volgens de NEN 7506 norm. 


Terug naar overzicht


Retourneren


U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening (zie gespecificeerde lijst onder deze tekst). Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via retour@tweedehandshulpmiddelen.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

De retourkosten verschillen per productgroep. Hier een opsomming per product(groep):

Tilliften: actieve tillift, passieve tillift en badlift
€ 59,95

Tilbanden
€ 7,95

Accu's
€ 7,95

Douchebrancards en behandeltafels
€ 69,95

Douche- toiletstoelen op poten
€ 24,95

Douchestoel op wielen
€ 29,95

Luxe douchestoelen
€ 29,95 - € 59,95

Overig douche en toilet
€ 7,95 - € 14,95

Rolstoelen
€ 14,95

Bedden
€ 69,95

Fietsen
€ 49,95 - 69,95

Glijzeilen
€ 7,95

Kinderhulpmiddelen
€ 39,95 - € 59,95

Opstahulpmiddelen
€ 239,95 - € 59,95

Scootmobielen
€ 49,95

Baden
€ 59,95

Krukken en looprekken
€ 7,95

Rollators
€ 14,95

Kussens
€ 7,95

Terug naar overzicht


Betalen

Betaalmethoden

Welke betalingsmethoden heeft Tweedehandshulpmiddelen.nl?
Je kan ons bij ons betalen op basis van factuur (achteraf) of met iDEAL of BanContact. Zodra wij je product aanbieden voor verzending maken wij ook je factuur klaar en deze ontvang je per post, of als je dit hebt aangegeven, per e-mail. 

Kan ik met iDEAL betalen?
Ja, op Tweedehandshulpmiddelen.nl kan je gebruik maken van onze iDEAL kassa. Deze wordt beheert door Mollie.  

Informatie over onze factuur

Wat is het IBAN rekeningnummer van Tweedehandshulpmiddelen.nl?
IBAN-rekeningnummer: NL38 INGB 0005 3583 92

*Betaal je niet vanaf een Nederlandse bankrekening? Gebruik dan als BIC: INGBNL2A

Kan ik een kopie krijgen van een factuur?
Wij bewaren alle facturen in ons systeem. Mocht je een factuur kwijt zijn of een kopie nodig hebben kunnen wij de benodigde factuur per post naar je opsturen of e-mailen. Neem in dit geval even contact met ons.

Betalingsherinnering

Waarom heb ik een betalingsherinnering ontvangen?
Je ontvangt een betalingsherinnering wanneer wij nog geen betaling hebben ontvangen voor (een deel van) je bestelling binnen de gestelde termijn op de factuur. Nadat je betaald hebt, duurt het maximaal vijf werkdagen voordat wij je betaling verwerkt hebben.

Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, maar ik heb al betaald.
Mocht dit het geval zijn dan mag je de betalingsherinnering als niet verzonden beschouwen.


Terug naar overzicht


Verkopen via of aan Tweedehandshulpmiddelen.nl

Hoe werkt verkopen via Tweedehandshulpmiddelen.nl

Wat kan ik verkopen via Tweedehandshulpmiddelen.nl?
Je mag alle (zorg)hulpmiddelen verkopen via Tweedehandshulpmiddelen.nl. Wel heb je meer kans op een (snelle) verkoop wanneer je een hulpmiddel aanbiedt die tweedehandshulpmiddelen zelf ook in het assortiment heeft. 

Is verkopen via Tweedehandshulpmiddelen.nl gratis?
Voor het verkopen van je hulpmiddelen op tweedehandshulpmiddelen.nl vragen wij een vergoeding. De prijs is afhankelijk van het soort hulpmiddel dat je wilt verkopen, maar het kan al vanaf € 10,- per maand. 

Bekijk hier alle mogelijkheden voor het verkopen via Tweedehandshulpmiddelen.nl: Overzicht Verkoop in Opdracht

Hoe werkt verkopen aan Tweedehandshulpmiddelen.nl

Koopt tweedehandshulpmiddelen.nl ook hulpmiddelen in van particulieren?
Ja, geregeld koopt Tweedehandshulpmiddelen producten rechtstreeks in van particulieren. 

Koopt Tweedehandshulpmiddelen.nl mijn hulpmiddel ook in?
Dit hangt af van het hulpmiddel wat je hebt, de staat, je vraagprijs en onze voorraad en vraag naar dit hulpmiddel. Graag ontvangen we een e-mail met tenminste 1 duidelijke foto en je richtprijs op info@tweedehandshulpmiddelen.nl  


Terug naar overzicht


Zakelijk

Bestelling & levering

Kan ik als zakelijk klant ook bestellen bij Tweedehandshulpmiddelen.nl?
Geen enkel probleem, ook als zakelijke klant kan je bestellen bij Tweedehandshulpmiddelen.nl. 

Krijg ik als zakelijke klant korting op mijn bestelling?
Bij bestelling van meerdere producten kunnen wij mogelijk een andere prijs voor je maken. Stuur een e-mail naar zakelijk@tweedehandshulpmiddelen.nl met je bedrijfsgegevens en de producten die je wenst te bestellen en nemen wij zo spoedig contact met je op. 

Betalen

Welke betaalmethode hanteert Tweedehandshulpmiddelen.nl voor een zakelijke klant?
Als zakelijke klant betaal je bij ons altijd achteraf op basis van factuur. Zodra wij je product aanbieden voor verzending maken wij ook je factuur klaar en deze ontvang je per post, of als je dit hebt aangegeven, per e-mail. 

Waar vind ik de BTW of mijn factuur van Tweedehandshulpmiddelen.nl?
De BTW staat onderaan onze factuur tussen het subtotaal en het totaalbedrag.

Waarom staat er geen BTW op mijn factuur?
Waarschijnlijk is op het product wat je hebt besteld de marge BTW van toepassing. Op de plaats waar normaal de BTW staat vind je nu het woord marge. 


Terug naar overzicht


 

© 2013 - 2024 Tweedehandshulpmiddelen | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel